دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی
دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی

ویژگی های کلیدی دوربین های خودرو

مهمترین ویژگی های دوربین خودرو و ماشین

دوربین‌های خودرو، اگرچه در ایران به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند، هنوز تا حد زیادی غیر معمول هستند و به همین دلیل، ممکن است ویژگی‌هایی داشته باشند که برای بسیاری از مردم ناآشنا باشد. بسیاری از این ویژگی‌ها، دوربین‌های خودرو را از انواع دیگر دوربین‌های موجود در بازار، مانند دوربین‌های گلوله‌ای و دوربین‌های اکشن، متمایز می‌کنند، زیرا آنها دستگاه را برای کار خاص ضبط فیلم از یک وسیله نقلیه تنظیم می‌کنند و آن را قادر می‌سازند تا هر حادثه‌ای را به‌طور هوشمند تشخیص دهد. در اینجا ما ویژگی‌ها و عملکردهای کلیدی را که می‌توان در طیف وسیعی از دوربین‌های خودروی ما یافت، تجزیه و تحلیل کرده و مزایایی را که ارائه می‌دهند برجسته می‌کنیم.

برای مشاهده دوربین های خودرو و ماشین اینجا کلیک کنید.

 

در هنگام خرید دوربین خودرو ویژگی های زیر را مدنظر بگیرید

HD (با کیفیت بالا)

هرچه کیفیت تصویری که دوربین شما بتواند ثبت کند، جزئیات بیشتری را در هنگام ضبط دریافت می‌کند و اگر لازم باشد به عنوان مدرک ویدیویی از آن استفاده کنید، این می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. در حالی که همه دوربین‌ها فیلمی را ضبط می‌کنند که امکان دیدن جاده پیش روی شما و ماشین‌های موجود در آن را ممکن می‌سازد، ویدیوی HD به شما امکان می‌دهد تا پلاک‌ها و جزئیات دیگری را ضبط کنید که می‌تواند در اثبات بی‌گناهی شما در مورد یک پرونده، تفاوت ایجاد کند. حادثه.

ضبط حلقه

همه دوربین‌هایی که به‌طور خاص برای استفاده در خودرو ساخته شده‌اند، دارای قابلیت ضبط حلقه‌ای هستند. این بدان معناست که دوربین تا زمانی که کارت حافظه پر شود ضبط می کند و سپس شروع به ضبط ویدیوهای جدید از روی قدیمی ترین فایل ها می کند. این به این معنی است که کلیپ‌های ویدیویی بدون حادثه فضای حافظه را مسدود نمی‌کند و به دوربین اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان قابل توجهی بدون نیاز به پاک کردن فایل‌های قدیمی از کارت حافظه به ضبط ادامه دهد. در صورت بروز حادثه، که بسیاری از دوربین‌ها با استفاده از حسگرهای G داخلی آن را تعیین می‌کنند، فایل ویدیویی ایجاد شده در آن زمان به‌طور خودکار قفل می‌شود، به این معنی که مکانیسم ضبط حلقه آن را بازنویسی نمی‌کند. این تضمین می کند که همه فایل های ویدیویی مهم تا زمانی که بتوانید آنها را به رایانه خود منتقل کنید ایمن هستند. برخی از مدل‌ها، مانند RoadHawk HD، ضبط حلقه را خاموش می‌کنند به این معنی که دوربین به سادگی ضبط می‌کند تا زمانی که کارت پر شود. این می تواند در مواردی مفید باشد که می خواهید تمام فیلم ها را حفظ کنید، مانند روزهای پیست و رانندگی های منظره.

جی پی اس

با گنجاندن GPS، که در غیر این صورت به عنوان یک سیستم موقعیت یاب جهانی شناخته می شود، در دوربین خودرو، این واحد را قادر می سازد مکان دقیق و سرعت سفر شما را اندازه گیری کند. این اطلاعات، هنگامی که با ویدیوی ضبط شده ترکیب می‌شوند، می‌توانند تصویر کامل‌تری از رویدادهای منتهی به هر حادثه ارائه دهند. GPS از ماهواره ها برای مشخص کردن موقعیت شما استفاده می کند و به همین دلیل می تواند تحت تأثیر محیط و موقعیت دوربین شما قرار گیرد.

هشدارهای دوربین سرعت

در حالی که GPS یکی از ویژگی‌های رایجی است که امروزه در بسیاری از دوربین‌های خودرو مشاهده می‌شود، هشدارهای دوربین‌های سرعت کمتر دیده می‌شوند، اما از همان عملکرد برای اطلاع از مکان دوربین‌های سرعت در طول مسیرتان استفاده می‌کنند. در حالی که در حال حاضر تنها MiVue 388 این را ارائه می دهد، با مزایای اضافه شده به روز رسانی نامحدود رایگان مادام العمر، این احتمالاً در آینده به یک ویژگی محبوب تر و رایج تر تبدیل خواهد شد.

سنسور جی - g-sensor

سنسورهای G یا سنسورهای G-shock حرکت وسیله نقلیه شما را در 3 محور اندازه گیری می کنند. این اطلاعات همچنین می‌تواند به ترسیم تصویر رویدادها در صورت وقوع یک حادثه کمک کند، اما همچنین می‌تواند دوربین خودروی شما را برای واکنش مناسب تحریک کند. اکثر دوربین ها حرکت قابل توجه را تشخیص می دهند و به طور خودکار فایل ویدیویی را که در آن زمان تولید می شود قفل می کنند، به این معنی که هر فیلم قابل توجهی ایمن است. در حالی که این یک عملکرد بسیار مفید است که از هر گونه حادثه واقعی محافظت می کند، از تصادف و برخورد گرفته تا ترمز شدید و انحراف، همچنین می تواند توسط چاله ها، سرعت گیرها و سایر حوادث جزئی ایجاد شود. با این حال، اکثر دوربین هایی که دارای سنسور G هستند به شما امکان می دهند حساسیت آن را برای کاهش این مشکل تغییر دهید.

حفاظت از پارکینگ

این عملکرد مفید هنگامی که از ماشین خود دور هستید محافظت می کند. نه تنها در اثر برخورد با سایر رانندگانی که ممکن است به وسیله نقلیه شما برخورد کنند و صحنه را ترک کنند، بلکه برای دلسرد کردن افرادی که ممکن است به دنبال نفوذ یا سرقت ماشین شما باشند، نیز دلسرد شود. اکثر دوربین‌های داشبورد با این ویژگی زمانی که متوجه شوند که جرقه خودرو خاموش است یا خودرو برای مدت زمان از پیش تعیین‌شده ساکن بوده است، به‌طور خودکار حالت پارک را درگیر می‌کنند. برای صرفه جویی در مصرف حافظه و انرژی، دوربین معمولاً یک عملکرد تشخیص حرکت را درگیر می کند و تنها زمانی فیلم ضبط می کند که حرکتی را تشخیص دهد، مانند عبور اتومبیل یا عابر پیاده در میدان دید خود. همچنین، اگر دوربین تشخیص دهد که ماشین حرکت کرده است، یا بر اثر برخورد یا توسط شخصی دستکاری شده است، دوباره فیلمی را ضبط می کند تا شواهد بیشتری را ضبط کند.

منبع تغذیه

داش کم قدرت خود را از فندک ماشین شما می گیرند. هنگامی که جرقه خودرو روشن است، برق به فندک می رسد و دوربین خودرو فعال می شود. این ماشین با چرخاندن کابل به دور شیشه جلو شما به خوبی انجام می شود و اطمینان حاصل می کند که دوربین شما هر زمان که در حال رانندگی هستید ضبط می کند. اما وقتی رانندگی نمی کنید چطور؟ با بسیاری از دوربین‌هایی که از پارکینگ محافظت می‌کنند، دوربین شما در زمانی که احتراق خاموش است به منبع تغذیه نیاز دارد. برخی از دوربین ها با باتری داخلی بر این مشکل غلبه می کنند و در حالی که طول عمر آنها ممکن است زیاد نباشد، می توانند به اندازه کافی شارژ داشته باشند تا چندین ساعت دوام بیاورند. یک جایگزین دیگر این است که دوربین را به منبع برق وسایل نقلیه خود وصل کنید یا اطمینان حاصل کنید که فندک شما همیشه روشن است. توجه: توصیه می کنیم کلیه کارهای برقی به صورت حرفه ای انجام شود.

حالت عکس

علاوه بر ارائه فیلمبرداری با کیفیت بالا، برخی از دوربین های خودرو نیز به شما امکان می دهند عکس بگیرید. این می تواند در صورت تصادف بسیار مفید باشد زیرا به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری مانند سایر رانندگان درگیر، آسیب به وسایل نقلیه و عکس های صحنه را ثبت کنید. این تصاویر را می‌توان به همان روشی که فیلم‌برداری می‌کنید از کارت حافظه استخراج کرد.

کارت های حافظه

اکثر دوربین های داشبورد کارت SD یا کارت میکرو SD را می پذیرند. این کارت‌های کوچک معمولاً با ظرفیت‌های 8، 16، 32 یا 64 گیگابایت در دسترس هستند، اما همه دوربین‌ها اندازه‌های بزرگ‌تر را نمی‌پذیرند، بنابراین حتماً مشخصات فنی را بررسی کنید. به لطف ضبط حلقه‌ای، حتی کارت‌های با ظرفیت کوچک‌تر نیز ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا پر شوند، زیرا دوربین تا زمانی که ممکن است ویدیوهای قدیمی‌تر و بدون حادثه را بازنویسی می‌کند. تنها زمانی که حافظه پر از فایل‌های «قفل‌شده» شود، که قفل شده‌اند، زیرا معمولاً چیزهای جالبی را ضبط کرده‌اند، کارت پر می‌شود. با این حال، توصیه می‌کنیم تنظیمات حساسیت دوربین خود را طوری تنظیم کنید که تعداد فایل‌های قفل شده ایجاد شده را محدود کنید و فایل‌های ویدیویی را مرتباً به رایانه شخصی یا مک خود منتقل کنید تا مطمئن شوید در مواقعی که واقعاً به آن نیاز دارید فضایی روی کارت حافظه خود دارید!

نرم افزار

چندین محدوده دوربین دارای نرم افزار سفارشی هستند که به شما امکان می دهد فایل های خود را با جزئیات اضافی ثبت شده توسط دوربین مشاهده کنید. علاوه بر مشاهده ویدیوهای خود، معمولاً می‌توانید نقشه منطقه‌ای را که در زمان ضبط ویدیو در آن بوده‌اید، سرعتی که در آن زمان سفر می‌کردید، زمان و تاریخ و نیروهای G وارد بر وسیله نقلیه خود را مشاهده کنید. به هنگام. همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا تصویری دقیق از رویدادهای منتهی به و پس از هر حادثه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های خود را مدیریت کنید و در صورت لزوم آن‌ها را ذخیره و حذف کنید تا مطمئن شوید که ویدیوهای مهم خود را ایمن نگه دارید.

برنامه ها

در حالی که بسیاری از دوربین‌های خودرو فاقد صفحه نمایش برای کاهش اندازه و هزینه هستند، این بدان معناست که پیمایش در منوها دشوار است و مشاهده ویدیوهای شما بدون کمک رایانه خانگی غیرممکن است. برنامه‌های تلفن همراه، که اغلب برای گوشی‌های آیفون و اندروید در دسترس هستند، دسترسی فوری به فایل‌های ویدیویی شما را در حالی که در وسیله نقلیه خود هستید ارائه می‌دهند و به شما امکان می‌دهند تنظیمات دوربین خود را مدیریت کنید.

صفحه نمایش های LCD

صفحه‌ها به شما امکان می‌دهند فایل‌های ویدیویی ضبط‌شده‌تان را مشاهده کنید و در سیستم‌های منو پیمایش کنید تا در راه‌اندازی دستگاهتان کمک کند. این می تواند دوربین شما را بسیار در دسترس و کاربر پسندتر کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که مطابق با ماده 109 مقررات وسایل نقلیه جاده ای (ساخت و استفاده) 1986، قابل مشاهده بودن صفحه نمایش LCD برای راننده در حین حمل و نقل غیرقانونی است، مگر اینکه اطلاعاتی در مورد وسیله نقلیه، مکان آن ارائه کند. یا کمک رانندگی هستند. دوربین‌های خودرو این امر را با داشتن صفحه‌نمایش تاشو، مانند SmartCam 2 HD، یا دارای گزینه خاموش کردن صفحه نمایش، مانند X3000، نشان می‌دهند.

مولتی لنز

دوربین‌های چند لنز یا دو لنز، یک دوربین رو به عقب و همچنین یک دوربین رو به جلو برای ضبط فضای داخلی خودرو و همچنین نظارت بر جاده پیش رو دارند. این قابلیت به خوبی به رانندگان تاکسی کمک می‌کند که امیدوارند فعالیت مسافران یا مدیران ناوگانی را که می‌خواهند رفتار راننده را ثبت کنند، نظارت کنند. از طرف دیگر، برخی از دوربین‌ها مانند Mi-Witness HD، قابلیت نصب لنز دوم را در جای دیگری از خودرو، جدا از دوربین اصلی، اغلب رو به بیرون از شیشه عقب برای ثبت فعالیت‌های جاده پشت سر ارائه می‌دهند.

لنزهای زاویه باز

برای اطمینان از اینکه تا حد امکان فعالیت و اطلاعات در فیلم گرفته می شود، دوربین های خودرو از لنزهای زاویه باز استفاده می کنند. این‌ها تضمین می‌کنند که هر شواهد ثبت‌شده شامل فعالیت‌هایی می‌شود که نه فقط مستقیماً در جلوی وسیله نقلیه شما، بلکه در کناره‌ها نیز رخ می‌دهد، و بسیاری از دوربین‌ها دارای زاویه دید افقی 120 درجه هستند. در حالی که دوربین‌های با زاویه بازتر در دسترس هستند، این می‌تواند منجر به اعوجاج در لبه‌های فیلم شود که به طور بالقوه می‌تواند اطلاعات حیاتی مانند پلاک‌ها را برای خواندن مشکل کند.

ضبط اضطراری

در حالی که بسیاری از دوربین‌های خودرو از حسگرهای G داخلی خود برای تشخیص حوادثی که وسیله نقلیه شما درگیر است استفاده می‌کنند، ممکن است بخواهید فعالیت‌هایی را نیز ثبت کنید که این مکانیسم آن‌ها را شناسایی نمی‌کند اما ممکن است دوست داشته باشید آن‌ها را ثبت کنید. این می تواند شامل تصادفات جاده ای باشد که در جاده پیش روی شما رخ می دهد یا نمونه هایی از خشم جاده ای. در این مواقع، برخی از دوربین‌های داشبورد ضبط اضطراری را ارائه می‌کنند که فایل ویدیویی فعلی را قفل می‌کند و از بازنویسی آن محافظت می‌کند. این معمولاً با یک دکمه ساده فعال می شود که برای سهولت استفاده در دسترس راننده است.

مهر سرعت/تاریخ

اکثر دوربین ها به فایل های ویدئویی اجازه می دهند که تاریخ و ساعت ضبط آنها را مهر بزنند و این اطلاعات معمولاً هنگام پخش فیلم در گوشه ای از فیلم نمایش داده می شود. این اطلاعات اولیه، اما حیاتی، می‌تواند به تأیید مدارک ویدیویی شما در صورت درخواست کمک کند. در حالی که روند تنظیم زمان و تاریخ برای هر مدل دوربین متفاوت است، به همین دلیل مهم است که آن را به درستی تنظیم کنید.

نور مادون قرمز

برای افزایش اثربخشی فیلمبرداری در شرایط کم نور، برخی از دوربین ها دارای LED هستند که برای روشن کردن محیط اطراف با نور مادون قرمز (IR) فعال می شوند. این دوربین همچنین دارای یک فیلتر IF برای دریافت این جزئیات اضافی است که ویدیوی واضح‌تری در شب ارائه می‌کند. اثربخشی این مکانیسم را می توان در کاربردهای دوربین جلو رو به جلو محدود کرد زیرا شیشه جلو اغلب می تواند "نور مادون قرمز" ایجاد کند.

اتصالات و گیره ها

اکثر دوربین‌های خودرو با یک مکنده یا یک پد چسب روی شیشه جلوی خودرو نصب می‌شوند. هر دو روش در هنگام حمل و نقل، داشبورد شما را محکم در جای خود نگه می دارند، اما فقط پایه مکش به راحتی قابل جابجایی است. اگرچه اکثر پایه های چسب به شما امکان می دهند واحد دوربین را جدا کنید و پایه را در جای خود بگذارید. اینکه آیا بخواهید مرتباً دوربین خود را بردارید یا نه، یک انتخاب شخصی است، برخی انتخاب می‌کنند که واحد خود را در جای خود رها کنند تا از LED‌های امنیتی و حفاظت پارک بهره مند شوند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند دوربین خود را هنگام خروج از وسیله نقلیه خود خارج کنند. هر دو نوع پایه، دوربین را برای اطمینان از قرارگیری مناسب آن با استفاده از اتصال توپی یا مکانیزم مشابه دیگر، تنظیم می‌کنند. مهم است که به موقعیت دوربین خود توجه داشته باشید و از قانونی بودن نصب اشیاء بر روی شیشه جلو خود آگاه باشید. برای اطلاعات بیشتر راهنمای دقیق ما را در مورد پایه های دوربین خودرو بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.