دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی
دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی

تفاوت ها و مزایای دوربین مداربسته داخلی و خارجی

دوربین مداربسته داخلی و خارجی

دوربین های امنیتی مینی دی وی پرو به عنوان بهترین نصب کننده در منطقه ایران و تمام شهرها، انواع مختلفی از دوربین های مداربسته را در هر روز کاری اجرا می کند. با این حال، اشتباه رایجی که ما به آن برخورد می کنیم این است که نصب کنندگان DIY یک دوربین در فضای باز یا داخلی را در محیط نامناسب اجرا می کنند. در حالی که به ظاهر ناچیز است، انجام این کار می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد. به این ترتیب، ما راهنمای ایجاد کرده‌ایم که به طور مشخص تفاوت‌های بین این دو را شرح می‌دهد.

معمولاً در یک سیستم دوربین امنیتی مشخص، هم دوربین‌های مداربسته داخلی و هم دوربین‌های مداربسته در فضای باز وجود دارند، مانند دوربین‌هایی که در خانواده‌ها یا مشاغل معمولی یافت می‌شوند. اگرچه هر نوع دستگاه عملکردهای خاصی را در یک سیستم امنیتی خاص ارائه می کند، این دو نوع دوربین از نظر طراحی کاملاً متفاوت هستند. همانطور که در سراسر این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت، این تفاوت ها عبارتند از:

  

 همانطور که نشان داده خواهد شد، تفاوت بین دوربین های داخلی و خارجی به جای آشکارا واضح است. با این حال، همانطور که بحث و پشتیبانی خواهد شد، باید دوربین را با محیطی که برای آن طراحی شده است مطابقت دهید. همانطور که گفته خواهد شد، عدم انجام این کار هم عواقب اقتصادی و هم پیامدهای الکترونیکی را در پی خواهد داشت.

سبک های مختلف دوربین های مدار بسته چیست؟

در دسته‌بندی دوربین‌های داخلی و خارجی، سبک‌های مختلفی در هر دستگاه امنیتی وجود دارد. در بخش دوربین مداربسته دوربین های امنیتی نشان داده شده است، سبک ها معمولاً ویژگی های تخصصی موجود در هر دوربین را نشان می دهند. همانطور که بعداً اشاره خواهد شد، ما یک مرور سریع از محبوب ترین انواع ارائه خواهیم داد:

دوربین‌های مداربسته جعبه‌ای: دوربین‌های جعبه‌ای محکم و در عین حال بسیار قابل تنظیم، برای ارائه برخی از بهترین نتایج در نظارت شناخته شده‌اند. بر اساس IPICA، این دوربین‌های مدار بسته که محبوب‌ترین سبک در سراسر جهان هستند، به دارندگان این امکان را می‌دهند که لنز دوربین مداربسته، برخی سخت‌افزارهای داخلی و محفظه را بر خلاف انواع دیگر دوربین‌ها خاموش کنند.

دوربین‌های مداربسته گلوله: دوربین‌های گلوله‌ای که کمی شبیه به دوربین‌های جعبه‌ای هستند، با طراحی باریک و جلوی صاف خود که دارای لنز است، مشخص می‌شوند. با این حال، بر خلاف دو دوربین دیگر در این لیست، دوربین‌های گلوله مخصوصاً برای نظارت از راه دور مورد علاقه هستند و عموماً در مناطقی با وسعت قابل توجهی برای پوشش نصب می‌شوند. سه برند پرفروش از طریق دوربین های مداربسته این سبک از دوربین ها در زمان نگارش عبارتند از LTS Security، Geovision و Axis.

دوربین‌های مداربسته Dome: دوربین‌های Dome که در خانه‌ها و ادارات محبوب هستند، با یک "گنبد" محافظ در اطراف دوربین چرخان طراحی شده‌اند که می‌تواند پوشش 360 درجه را ارائه دهد و در عین حال دارای طراحی مجزا است که از اکثر دوربین‌های مداربتسه دیگر ظریف‌تر است. البته لازم به ذکر است که دوربین‌های مدار بسته دوربین‌های گنبدی را در بیرون نصب نمی‌کنند و به دلیل اینکه پوشش گنبدی جلوی دوربین را می‌گیرد، آن را توصیه نمی‌کند.

دوربین مدار بسته مخفی: دوربین مدار بسته مخفی از اندازه کوچک تری نسبت به سایر دوربین های مداربسته برخوردار هستند. سایزی کمتر از یک بند انگشت که فقط مصرف داخلی دارند و برای نصب در بیرون محیط خانه یا اداره توصیه نمیشوند. دوربین های مدار بسته مخفی خاصیت ضد آب ندارند به همین دلیل نصب آنها در محیط های خارجی امکان پذیر نیست. دوربین های مدار بسته مخفی قیمت ارزان تر دارند، طراحی کوچک تری دارند در مدل های بیسیم و کابلی موجود هستند.

دوربین مدار بسته لامپی: دوربین لامپی طوری طراحی شده است که در محیط به عنوان یک لامپ ظاهر شود و کسی متوجه وجود یک دوربین مدار بسته لامپی نشود. دوربین های لامپی شکل به طور معمول داخل یک عدد سر پیچ لامپ روی سقف یا دیوار خانه ها نصب میشود و هم به عنوان دوربین مداربسته داخلی و هم خارجی استفاده میشود.

اکثر دوربین‌های مداربسته معمولاً سبکی مشابه این پنج دوربین دارند، به استثنای انواع خاصی مانند دوربین‌های Pinhole، دوربین‌های امنیتی Fisheye و چند مورد دیگر که حرکت نمی‌کنند. بنابراین، این مقاله بر روی پنج سبک دوربین ذکر شده تمرکز خواهد کرد. این موضوع در پست ما بیشتر پوشش داده شده است و بسیاری از انواع مختلف دوربین ها را پوشش می دهد.

مزایای دوربین های داخلی و خارجی چیست؟

دوربین داخلی

  • نظارت بر کنترل دسترسی
  • اجازه اجرای خط مشی را می دهد
  • امکان واکنش سریعتر را فراهم می کند
  • نصب راحت تر
  • نظارت بر ورودی
  • به جمع آوری اطلاعات کمک می کند

دوربین های فضای باز

  • اجازه اجرای خط مشی را می دهد
  • جلوگیری از جرم و جنایت اموال
  • به اجرای سیاست کمک می کند
  • ممکن است هزینه های بیمه را کاهش دهد
  • نظارت بر اموال

معایب دوربین های داخلی و خارجی چیست؟

دوربین داخلی

  • می تواند گران باشد
  • با دوام کمتر
  • تحمیل کننده
  • جلوی جنایت را نخواهد گرفت

معایب دوربین در فضای باز

  • می تواند هدف باشد
  • می تواند همه چیز را ضبط کند
  • گران تر
  • مانع جنایت نخواهد شد

دوربین مداربسته خارج از خانه

جمع بندی برای مزایا و معایب فضای داخلی در مقابل فضای باز

به طور کلی، مزایا و معایب هر دو دوربین مداربسته معمولاً با تفاوت های ظریف مشابه است. به عنوان مثال، دوربین های فضای باز، گاهی اوقات احتمال بیشتری دارد که برخی شرکت های بیمه را متقاعد کنند تا نرخ های پایین تری داشته باشند. در مقابل، دوربین های بیمه بهتر است قبل از اینکه وارد اتاق شوید، تمام اطلاعات را به صورت طبیعی در اختیار شما قرار می دهند. با این حال، واقعیت این است که بسته به اینکه دوربین در داخل یا خارج از خانه باشد، این کیفیت ها بیشتر یا کمتر هستند. دوربین‌های فضای باز نسبت به فضای داخلی بیشتر از جرم و جنایت جلوگیری می‌کنند، در حالی که دوربین‌های داخلی در تشویق پیروی از سیاست‌ها بهتر هستند.

معایب نیز کاملاً مشابه هستند. یک مثال این است که دوربین های مداربسته همه چیز را ضبط می کنند، مگر اینکه پیکربندی دیگری انجام شود. در حالی که ممکن است این مشکل در فضای داخلی نباشد، دوربین‌های فضای باز ممکن است رویدادهای سایر املاک را ضبط کنند و همیشه غریبه‌هایی را که از آنجا عبور می‌کنند، تشخیص می‌دهند. علاوه بر این، دوربین‌های داخل و خارج از خانه، دردسرساز می‌شوند که هنگام ارتکاب فعالیت‌های مجرمانه جسورتر می‌شوند. تفاوت اصلی در اینجا این است که دوربین های فضای باز در برابر ضربه و دستکاری مقاوم تر هستند، در حالی که دوربین های داخلی از نظر طراحی ظریف تر هستند.

اطلاعات دقیق تر در مورد دوربین های فضای باز را می توان در مقاله مزایای دوربین های مدار بسته در فضای باز چیست؟ به همین ترتیب، دوربین های مداربسته نیز استدلال مشابهی برای مزایای چرا دوربین های امنیتی داخلی؟

تفاوت قیمت بین دوربین های مدار بسته داخلی و خارجی چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که دوربین های مدار بسته از نظر قیمت و ویژگی های بسیار متفاوت هستند. با این حال، اکثر نمونه های معروف معمولاً هر کدام حدود یک تا سیصد دلار هستند. تفاوت بین این دو نوع معمولاً این است که دوربین های مداربسته در فضای باز کمی گران تر هستند و صد دلار اضافه می کنند. با این حال، قیمت گران‌تر عموماً به دلیل ویژگی‌های پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر است. این به این دلیل است که دوربین‌های فضای باز اغلب با هدف استفاده در مناطق وسیع‌تر در روز و شب فروخته می‌شوند، به این معنی که کیفیت بهتر در محدوده وسیع‌تر، بیرونی بادوام و موارد دیگر مورد نیاز است. دوربین های داخلی اغلب گزینه های مشابهی دارند، اما نمونه متوسط در شرایط عادی خوب است.

دوربین مداربسته outdoor

آیا دوربین های مداربسته در فضای باز دوام بیشتری نسبت به داخل ساختمان دارند؟

دوربین های مدار بسته در فضای باز در حالی که جهانی نیستند، بسیار بادوام تر از جایگزین های داخلی هستند. نظارت بر فضای باز معمولاً دارای دوربین هایی است که در مقابل سطوح مختلف ضربه مقاوم هستند و تحت فشار بسیار بیشتری نسبت به آنچه در داخل خانه یا محل کار استفاده می شود عمل می کنند. علاوه بر این، دوربین‌های مداربسته مدرنی که برای محیط‌های بیرونی طراحی شده‌اند، معمولاً دارای درجه‌بندی مقاومت در برابر خرابکاری هستند، که نشان می‌دهد در صورت عدم آسیب دیدگی، چه زمانی توسط افراد غیرمجاز دست به کار می‌شوند.

علاوه بر این، دوربین هایی با این ماهیت در شرایط آب و هوایی معمولی مانند نور مستقیم خورشید، باران مداوم، باد و غیره بادوام هستند. با این حال، به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشد که دوربین های معمولی در فضای باز در برابر آب و هوای شدید مانند رعد و برق، آتش سوزی و بلایای طبیعی مقاوم باشند. با این حال، برای محیط های سردتر، شرکت هایی مانند Axis، Geovision و Vivotek دوربین های امنیتی قطب شمال را برای نظارت در سرما توسعه داده اند.

آیا تفاوت اندازه بین این دو وجود دارد؟

به طور کلی، بله، دوربین‌های فضای باز نسبت به گزینه‌های کوچک‌تر نظارت داخلی اهمیت بیشتری دارند. در حالی که این یک واقعیت در کل نیست، معمولاً به دلیل دوام بیرونی و ضد آب و هوا چنین است. علاوه بر این، اندازه همچنین برای قرار دادن ویژگی‌های توانمندتر است که فیلم‌های دقیق‌تری تولید می‌کند یا عملکردی در محیط‌های خصمانه‌تر ایجاد می‌کند.

از طرف دیگر، در حالی که دوربین‌های فضای باز معمولاً بزرگ‌تر هستند، دوربین‌های داخلی معمولاً کوچک‌تر هستند و به سختی قابل توجه هستند. همانطور که در پستی در مورد نحوه مخفی کردن دوربین ها اشاره شده است، صاحبان دوربین های امنیتی داخلی هنگام تلاش برای پنهان کردن نظارت خود یا اجرای آنها در دید آشکار از خلاقیت بیشتری برخوردار می شوند. این دوربین ها در حالی که عملکردهای زیادی ندارند، به دلیل طراحی جمع و جور تر، به راحتی در داخل ساختمان نسبت به فضای باز نصب می شوند.

تفاوت درونی چیست؟

در گذشته، دوربین‌های فضای باز تنها دوربین‌هایی بودند که می‌توانستند خود را با انواع مختلف نور تطبیق دهند، در حالی که دوربین‌های داخلی برای اینکه قادر باشند به آستانه خاصی از نور نیاز داشتند. با این حال، نوآوری‌های اخیر به دوربین‌های داخلی اجازه می‌دهد به طور منظم در شرایط کم نور یا تاریکی کار کنند. همین امر را می توان در مورد زوم موتوری نیز گفت که بیشتر در دوربین های فضای باز رایج است، اما می تواند برای داخل خانه نیز در دسترس باشد.

تفاوت اصلی در داخل دوربین ها معمولاً با نمونه های منحصر به فرد مانند دوربین های مداربسته LPR و دوربین های امنیتی ضد انفجار است. دوربین‌های LPR یا پلاک خودرو دارای سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته‌تر داخلی برای تشخیص پلاک‌ها هستند، که اغلب از نرم‌افزاری در ضبط‌کننده نیز برای گرفتن جزئیات بیشتر استفاده می‌کنند. دوربین‌های ضد انفجار همچنین از سخت‌افزار داخلی تقویت‌شده در داخل و خارج استفاده می‌کنند تا از خروج جرقه یا بار از داخل دستگاه جلوگیری کنند و در صورت ورود گاز به دستگاه، بدنه واکنش‌های حاصل از آن را نشان می‌دهد.

دوربین نصب شده روی ساختمان مداربسته

آیا می توان از دوربین داخلی در فضای باز استفاده کرد؟

در حالی که یک دوربین داخلی در یک روز خوب در بیرون کار می کند، انجام این کار مطلقاً توصیه نمی شود. دوربین‌های داخلی دارای نمای بیرونی ضد آب نیستند، در زیر نور مستقیم خورشید سریع‌تر خراب می‌شوند، مخصوصاً زمانی که از پلاستیک ساخته شده باشند، و در برابر ضربه‌های پرندگان، زباله‌های حمل شده توسط باد و غیره ضعیف‌تر هستند. دوربین های فضای باز به طور خاص برای مقابله با شرایط معمول ناشی از آب و هوا طراحی شده اند، در حالی که دوربین های داخلی این گونه نیستند. صاحب یک دوربین داخلی ممکن است بتواند آن را برای استفاده در فضای باز بهبود بخشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که تا حدی عمل کند. دوربین های مداربسته پیشنهاد می کنند فقط از دوربین ها برای محیط های مشخص شده خود استفاده کنید.

آیا می توان از دوربین بیرونی در داخل خانه استفاده کرد؟

به طور مشابه، شما نباید از دوربین های خارجی برای محیط های داخلی استفاده کنید، اما نه به دلایلی که در بالا ذکر شد. در عوض، دوربین‌های فضای باز معمولاً دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تری هستند که در داخل خانه غیرضروری هستند و به دلیل اندازه برای قرار دادن در یک اتاق متوسط، بسیار با شکوه هستند. در حالی که برخی ممکن است برای شرایط عادی خوب باشند، معمولاً بهتر است از یک دوربین در فضای باز در بیرون استفاده کنید. با این حال، برای محیط‌هایی مانند استادیوم‌ها، کارخانه‌ها، سالن‌ها و محیط‌های مشابه، یک دوربین CCTV در فضای باز ممکن است زمانی که دارای عملکردهای ایده‌آل باشد، مفید باشد. با این حال، اغلب دوربین‌های خاصی برای دامنه‌های خاص وجود دارد که ویژگی‌های اضافه‌شده آن را ثابت می‌کند.

آیا در شرایط نور کم تفاوتی بین این دو وجود دارد؟

برای کیفیت در شرایط نور کم و دید در شب، کیفیت به صورت موردی بستگی دارد. برای مثال، دوربین‌های امنیتی آنالوگ معمولاً دارای دید در شب خوب یا بهتر هستند، در حالی که قیمت کمتری نسبت به اکثر دوربین‌های معمولی و مدرن موجود در بازار دارند. دوربین‌های مداربسته IP نیز گزینه‌ای عالی برای محیط‌های داخلی و خارجی هستند که دقیقاً به دنبال قابلیت‌های دید در نور کم یا دید در شب هستند. با این حال، همه دوربین های مداربسته دارای دید در شب نیستند، که از طریق فناوری مادون قرمز امکان پذیر است. اگر باید گفت، دوربین های مدار بسته بیشتری در فضای باز از قابلیت های نور کم یا دید در شب برخوردار هستند. با این حال، در صورت شک، برای عملکرد بیشتر، بدون در نظر گرفتن اینکه دوربین مادون قرمز دارد، مقداری نور را در ناحیه نظارت اعمال کنید.

آیا دوربین های مداربسته قابل تعویض هستند؟

همانطور که نشان داده شد، خیر، هر دوربین مداربسته به طور معمول دارای ویژگی های خاصی است که برای آن در یک محیط خاص مفید است. به عنوان مثال، به طور مستقیم در بالا نمایش داده می شود، دوربین های داخلی هرگز نباید برای نظارت در فضای باز استفاده شوند، و دوربین های فضای باز نباید در داخل خانه استفاده شوند. علاوه بر این، انجام این کار منجر به اشتباهات گران قیمت می شود و بنابراین توسط دوربین های مداربسته توصیه نمی شود، به خصوص زمانی که نصب را اجرا می کنیم.

به طور مشابه، خارج از دوربین‌های مخصوص فضای باز و داخلی، دوربین‌هایی با هدف خاص لزوماً به دلایلی خارج از هدف معین برای نصب قابل استفاده نیستند. به عنوان مثال، دوربین های ضد انفجار به طور منطقی در مناطقی در محیط های فاقد موادی که برای آنها رتبه بندی شده است، قرار نمی گیرند. این دوربین ها در عین گران بودن، به طور خاص برای ایمن نگه داشتن افراد طراحی شده اند. به همین ترتیب، دوربین های مداربسته قطب شمال به طور معقولی در محیط های آب و هوای گرم قرار نخواهند گرفت زیرا از نقطه نظر فناوری و قیمت غیرعملی است.

آیا سیستم دوربین مداربسته من باید از دوربین های داخلی و خارجی استفاده کند؟

همه افراد به هر دو نوع دوربین مدار بسته در خانه یا مشاغل خود نیاز ندارند و برخی از مناطق حتی نمی توانند یک نوع دوربین داشته باشند. به عنوان مثال، شرکتی که فقط به یک فضای اداری محدود می شود، نیازی به دوربین در فضای باز نخواهد داشت و سایت های ساختمانی معمولاً نیازی حیاتی به دوربین های داخلی ندارند. صاحبان خانه دارای ملک و صاحبان مشاغل با پارکینگ یا فضای خارجی دیگر باید هر دو نوع دوربین را در سیستم دوربین امنیتی خود داشته باشند. هنگامی که به دنبال طراحی چنین سیستمی هستید، از سرویس طراحی سیستم دوربین های مداربسه استفاده کنید تا این روند بسیار آسان تر شود. تیم متخصصان با تجربه ما در هر مرحله با شما همراه خواهند بود، بنابراین دستگاه امنیتی آینده شما هر چیزی را که نیاز دارید تحت نظارت پوشش می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مداربسته داخلی و خارجی، همین امروز با دوربین های CCTV تماس بگیرید. تیم ما اطلاعات دقیقی در مورد هر محصول در کاتالوگ ما دارد و می تواند به شما کمک کند تا در مورد هر محصولی که در نظر دارید تصمیم نهایی بگیرید. علاوه بر این، ما می‌توانیم در مورد دوربین، ضبط‌کننده، لوازم جانبی یا سیستم مناسبی که برای ملک شخصی یا کسب‌وکارتان نیاز دارید، پیشنهاداتی ارائه کنیم. امروز با ما تماس بگیرید و از متخصصان ما بخواهید به شما کمک کنند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.