دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی
دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی

بررسی دوربین شلنگی لنز دوگانه DEPSTECH DS500 ضد آب

اگر بخواهید داخل یک فضای محدود مانند دیوار، لوله یا سیلندر موتور را ببینید، چه کار می کنید؟ پاسخ در تمام این موارد استفاده از دوربین بازرسی است. یک دوربین بازرسی که گاهی به آن "اندوسکوپ" یا "بورسکوپ" می گویند، از دوربینی تشکیل شده است که روی یک میله نیمه سفت نصب شده است. میله را می توان داخل یک فضای بسته قرار داد، خم کرد و حرکت داد. به این ترتیب، دوربین می‌تواند به هر کجا که نیاز باشد، هدایت شود. اکثر دوربین‌های بازرسی دارای چراغ‌های داخلی هستند، با این فرض که شما در حال بررسی یک محیط تاریک هستید.

یک بورسکوپی با کیفیت خوب باید دارای مار باشد که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. اگر خیلی سفت باشد، نمی توانید آن را در اطراف زوایای 90 درجه یا چرخش های دور برگردانید. از طرف دیگر، اگر خیلی شل باشد، وقتی می خواهید دوربین ثابت بماند، در جای خود باقی نمی ماند. نکته دیگری که باید به دنبال آن باشید این است که یک یا دو دوربین وجود دارد. یک دوربین تکی کارهای زیادی انجام می دهد، اما دوربین ثانویه حتی بهتر است. دوربین دوم معمولاً در زاویه 90 درجه قرار می گیرد تا یک نمای جایگزین ارائه دهد. با این نوع راه اندازی، می توانید تقریباً هر چیزی را در نظر بگیرید.

  

امروز، دوربین بازرسی دو لنز DEPSTECH DS500 را بررسی خواهیم کرد. DEPSTECH یک تولید کننده مشهور دوربین های عکاسی و دوربین های کوچک است. آنها حتی برای پزشکان و افراد به طور یکسان اتوسکوپ (دوربین گوش) می سازند. دوربین DS500 آنها برای کارهای بزرگتر طراحی شده است، اگرچه می توان از آن برای کارهای کوچک نیز استفاده کرد. اما چقدر دوام دارد و ویدیو چقدر خوب است؟ ما به این عوامل، همراه با عمر باتری، کنترل‌ها و موارد اضافی نگاه خواهیم کرد. در آن مرحله، ما می توانیم حکم خود را صادر کنیم.

طراحی و ساخت

دوربین شلنگی DEPSTECH DS500 آندوسکوپی

DEPSTECH DS500 از دو جزء اصلی تشکیل شده است: دسته کنترل و خود مار. مار برای عملیات روی دسته پیچ می شود، اما برای نگهداری آسان جدا است. این نیمه سفت است، درست مانند آنچه ما دوست داریم، و طول آن 16 ½ فوت است. این باعث می شود که آن را به اندازه کافی طولانی کنید تا بتوان از دوره های بسیار طولانی استفاده کرد. برای ذخیره‌سازی، مجموعه‌ای از تسمه‌های نوار چسب ارائه می‌شود تا در حین پیچ‌خوردگی آن را مرتب نگه دارد. همچنین به جای آجدار، یک طرفه صاف است. این امر تمیز کردن آن را آسان می کند اگر فضایی چرب یا غیربهداشتی را از بین ببرید. قطر نوک دوربین 7.9 میلی متر است که به این معنی است که می تواند لوله های بسیار باریک را در خود جای دهد.

واحد کنترل دستی شامل یک دستگیره گرد است که به یک صفحه نمایش متصل است. برخلاف بسیاری از اسکوپ ها، هیچ صفحه نمایش جداگانه یا جفت گوشی هوشمند وجود ندارد. همه چیز روی برد و استفاده آسان است. وضوح صفحه نمایش 1280 در 720 پیکسل است. همانطور که خواهیم دید، این در واقع کمتر از وضوح دوربین است. با این حال، این بزرگترین وضوحی است که واقعاً به آن نیاز خواهید داشت در اندازه پنج اینچ. چشمان شما به معنای واقعی کلمه نمی توانند تفاوت بین صفحه نمایش 720p و صفحه نمایش 1080p را در این اندازه ببینند.

کنترل ها شامل مجموعه ای از دکمه ها هستند که در نزدیکی انگشت شست شما قرار دارند. یک دکمه برای جابه‌جایی بین دو دوربین و دیگری برای جابه‌جایی بین ویدیو و عکس‌های ثابت وجود دارد. در زیر، یک ماشه برای گرفتن عکس واقعی، یا برای شروع و توقف ضبط وجود دارد. دکمه‌های اضافی به شما امکان می‌دهند نوک را بچرخانید، در منو پیمایش کنید و ویدیویی را که در حال بازبینی هستید پخش یا متوقف کنید.

بخش اسکوپ و مار DS500 دارای درجه مقاومت در برابر آب IP67 است. 7 نشان می دهد که می تواند حداقل 30 دقیقه در برابر غوطه ور شدن کامل مقاومت کند. در عمل، شما می توانید یک لوله با انتهای باز را کم و بیش به طور نامحدود تحت پوشش قرار دهید. اتفاقاً 6 به درجه مقاومت در برابر گرد و غبار اشاره دارد که بسیار خوب است. اگر یک لوله قدیمی و زنگ زده یا یک فضای بینابینی را بررسی می کنید، گرد و غبار به دوربین شما نفوذ نمی کند و آن را خراب نمی کند.

همراه با اسکوپ و واحد کنترل، یک کیف حمل پلاستیکی EVA بادوام نیز دریافت می کنید. این کیس کمی بزرگ است، زیرا برای قرار دادن کل DS500 لازم است. آن را به عنوان چیزی در نظر بگیرید که در کنار جعبه ابزار شما قرار دارد، نه داخل آن. کیس همچنین ضد آب است، بنابراین حمل و نقل آن در یک تخت کامیون باز خوب است.

کیفیت تصویر و نور

روشنایی دوربین آندوسکوپی شلنگی DS500

نوک DS500 دارای یک جفت لنز دوربین است که یکی رو به جلو و دیگری رو به پهلو است. وضوح هر دو لنز 1080p است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، صفحه نمایش داخلی تنها دارای رزولوشن 720p است. با این حال، اگر ویدیوها را به دستگاه دیگری منتقل کنید، می‌توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. به طور مشابه، می‌توانید روی ویدیوها در صفحه نمایش DS500 بزرگنمایی کنید، بنابراین پیکسل‌های اضافی به کارتان می‌آیند. رزولوشن دوربین ثابت 2.0 مگاپیکسل است. این آنقدر به 1080p نزدیک است که ممکن است همینطور باشد. شما تصاویر بسیار دقیق 8 مگاپیکسلی دریافت نمی کنید، اما نیازی به این کار ندارید. 2 مگاپیکسل برای استفاده در هر فضای کوچکی بیش از اندازه کافی است.

اگر می خواهید بورسکوپی با وضوح کمی بیشتر داشته باشید، DEPSTECH DS430 را در نظر بگیرید. این دوربین با وضوح چشمگیر 2592 در 1944 پیکسل ضبط می کند. از جنبه منفی، اتصالات ضعیف ساخته شده اند و واحد اصلی به طور کلی آنقدر ناهموار نیست.

شاید چشمگیرترین ویژگی DS500 محدوده کانونی گسترده آن باشد. دوربین اصلی می تواند بر روی اجسام بین 1.2 تا 3.9 اینچ فوکوس کند. این بدان معنی است که برای محفظه های بزرگتر مانند محفظه موتور مفید است. همچنین موقعیت یابی را آسان تر می کند، زیرا مجبور نیستید در یک نوار فاصله بسیار باریک بنشینید. دوربین جانبی برای استفاده نزدیکتر از 0.8 تا 2.4 اینچ طراحی شده است. این منطقی است، زیرا اغلب رو به سمت یک لوله است که بسیار نزدیک به دوربین است.

DEPSTECH بیشتر از این واقعیت است که هفت LED وجود دارد. در واقع، دوربین اصلی دارای شش LED است که به صورت دایره ای در اطراف لنز قرار گرفته اند. شما به راحتی می توانید همان روشنایی را از یک LED دریافت کنید. با این حال، با توزیع شش دیود در اطراف لنز، توزیع یکنواخت تری خواهید داشت. LED هفتم در کنار نوک و در کنار دوربین جانبی قرار دارد. از آنجایی که این تنها LED برای آن دوربین است، به طور قابل توجهی بزرگتر و روشن تر از شش دیود دیگر است. هر دو LED جلو و جانبی را می توان بین سه تنظیم روشنایی تنظیم کرد.

در پایه کنترل دستی، یک چراغ قوه LED بزرگ و روشن وجود دارد. این معمولاً برای روشن کردن دوربین استفاده نمی شود. با این حال، این یک ابزار عالی برای انجام یک بازرسی مستقیم بصری است. همچنین می تواند به شما کمک کند یک لوله یا دهانه مجرای را پیدا کنید که خود در پایین دیوار یا کف قرار دارد.

ذخیره سازی و پخش

DEPSTECH DS500 دارای یک کارت SD 32 گیگابایتی است. این برای ضبط چندین ساعت ویدیو یا ذخیره ده ها هزار عکس کافی است. به احتمال زیاد، شما هرگز به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز نخواهید داشت. با این حال، اگر می‌خواهید ویدیوی بیشتری ذخیره کنید، همیشه می‌توانید به یک کارت SD بزرگتر ارتقا دهید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، می‌توانید فیلم یا ویدیوهای خود را در صفحه نمایش داخلی مرور کنید. با این حال، گزینه ای برای بررسی در دستگاه دیگری مانند رایانه شخصی یا تبلت نیز وجود دارد. در این صورت، به سادگی می توانید کارت SD را از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهید. به این ترتیب، می توانید تصاویر را روی یک صفحه نمایش بزرگتر بیاورید یا آنها را برای سوابق خود ذخیره کنید. همچنین می‌توانید به آنها ایمیل بزنید، بنابراین می‌توانید با نشان دادن آسان مشکل مشتری، تأییدیه تعمیر را از مشتری دریافت کنید.

گزینه دیگر برای اتصال، استفاده از یک دوربین بازرسی با اتصال WiFi خود است. آندوسکوپ WiFi DEPSTECH یک نمونه عالی از این موضوع است. واحد کنترل به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را در یک دست نگه داشت، بنابراین ذخیره و حمل آن آسان است. از طریق وای فای به گوشی شما متصل می شود و شما فیلم را از آنجا بررسی یا ذخیره می کنید. ویژگی های دیگر شبیه به DS500 است، اما باتری آن به طور قابل توجهی کوچکتر است.

باتری و وسایل اضافی

باتری داخلی DS500 دارای ظرفیت بزرگ 5000 میلی آمپر ساعت است. این برای تا هفت ساعت کار مداوم کافی است. به عبارت عملی «تا» توجه کنید. در صورتی که گهگاهی در حال ضبط باشید، با LED ها در پایین ترین حالت خود، هفت ساعت کار خواهید کرد. به محض اینکه چراغ ها را روشن می کنید یا شروع به ضبط یا پخش می کنید، عمر باتری شما شروع به کاهش می کند. با این حال، دو تا سه ساعت استفاده مداوم و سنگین خواهید داشت. اگر بیشتر از این زمان صرف یک لوله یا موتور کنید، با یک مسئله بسیار غیرعادی روبرو هستید. در عمل، حتی اگر به طور مکرر از آن استفاده می کنید، همیشه می توانید آن را بین استفاده ها وصل کنید.

DS500 علاوه بر استفاده به عنوان یک دوربین ساده، می تواند برای بازیابی اجسام گم شده نیز استفاده شود. برای این منظور دو نکته برای اتصال وجود دارد: یک قلاب و یک آهنربا. این ضمیمه ها به طور ایمن در نوک قفل می شوند و از دوام قابل قبولی برخوردار هستند. شما نمی توانید یک تریلر را با قلاب حمل کنید، اما برای گرفتن حلقه نامزدی گم شده یا ابزاری که افتاده است خوب است. به طور مشابه، آهنربا برای جمع آوری پیچ، مهره، پیچ و مهره و سایر اشیاء فلزی کوچک مناسب است. هدف در اینجا صرفاً پاکسازی زباله از لوله ها، مجراها و سایر فضاهای کوچک است.

نتیجه گیری

دوربین شلنگی بازرسی با لنز دوگانه DEPSTECH DS500 یکی از بورسکوپی‌هایی است که با مهندسی بهتری دیده‌ایم. در واقع، یکی از تنها معایب آن - اندازه - محصول جانبی این واقعیت است که این جانور است. دارای یک صفحه نمایش زیبا از نوع IPS، یک مار بلند و یک جفت لنز 1080p HD با کیفیت بالا. نورپردازی بسیار خوب است، بنابراین شما هر آنچه را که برای گرفتن ویدیو و تصاویر عالی نیاز دارید، در اختیار دارید.

چیز دیگری که ما دوست داشتیم، طرح کنترل بود. شما می توانید همه چیز را با انگشت شست و سبابه خود کار کنید. با وجود اندازه، دست دیگر شما هنوز برای مقابله با خود مار آزاد است. در نهایت، اتصالات به خوبی طراحی شده اند و باتری نیز قدرت زیادی دارد. می توانید اشیاء را به راحتی بازیابی کنید و تمام روز از دوربین استفاده کنید. این یک ابزار با کیفیت بالا برای افرادی است که مایلند کمی بیشتر برای به دست آوردن بهترین ها هزینه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.