دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی
دوربین های سایت MiniDvPro

دوربین های سایت MiniDvPro

وبلاگ سایت MiniDvpro.com مرکز تخصصی دوربین مینی دی وی

تفاوت را پیدا کنید - بورسکوپ در مقابل آندوسکوپ شلنگی

دوربین بازرسی شلنگی، که گاهی به آن دوربین مار نیز گفته می شود، یک دوربین دیجیتالی است که به اندازه کافی کوچک و انعطاف پذیر طراحی شده است تا در فضاهای باریک یا غیرقابل دسترس قرار بگیرد.

هدف اصلی این ابزار این است که به عنوان یک دوربین اکتشافی عمل کنند. این می تواند در کاربردهای لوله کشی، تشخیص پزشکی، تعمیرات مکانیکی یا طیف وسیعی از سناریوهای دیگر باشد. آنها به کاربر این امکان را می دهند که یک فید ویدیوی زنده از تصاویر دقیق و نزدیک پخش شده از مکان هایی را که در غیر این صورت به راحتی با چشم غیر مسلح دیده نمی شدند، مشاهده کند.

  

دوربین شلنگی بازرسی قطعات خودرو

دوربین‌های بازرسی شلنگی معمولاً از یک پروب یا بازوی بلند و انعطاف‌پذیر تشکیل شده‌اند که به نوعی از واحد پایه دستی متصل است. خود ماژول دوربین مینیاتوری در انتهای پروب نصب شده است. برخی از کیت های دوربین بازرسی شامل یک صفحه نمایش کوچک برای مشاهده رله ویدئویی زنده است. برخی دیگر به گونه ای طراحی شده اند که به صورت بی سیم کار کنند و تصاویری را که می گیرند به یک صفحه از راه دور (مانند رایانه یا تلفن) از طریق Wi-Fi پخش کنند.

بروسکوپ و آندوسکوپ شلنگی هر دو نوع دوربین های بازرسی هستند. اگر به دنبال یک بروسکوپ یا آندوسکوپ جدید هستید، ممکن است در جستجوی خود با عبارت دیگری برخورد کرده باشید. در حالی که این دو ساز نام ها و ظاهر مشابهی دارند، اما کاربردهای متفاوتی دارند.

دانستن تفاوت بین این دو دستگاه مفید قبل از خرید بسیار مهم است. ابزار اشتباه ممکن است با نیازهای کسب و کار شما مطابقت نداشته باشد.

بنابراین، بیایید تفاوت های کلیدی بین بورسکوپی و آندوسکوپ را مورد بحث قرار دهیم و توضیح دهیم که بسته به استفاده مورد نظر خود کدام گزینه را باید انتخاب کنید. شما می توانید هر دو را از تامین کنندگان معتبر مانند RS Components خریداری کنید.

مقدمه ای بر بوروسکوپ ها

بورسکوپ یک دستگاه تخصصی است که برای به دست آوردن دید داخلی واضح از فضاهای باریک و صعب العبور استفاده می شود. در غیر این صورت مکان‌های غیرقابل دسترس، کوچک و کم نور به راحتی با بورسکوپی قابل مشاهده هستند.

بورسکوپ‌های مدرن دارای دوربین‌هایی با وضوح بالا هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا این فضاهای صعب العبور را به وضوح و با جزئیات کامل مشاهده کنند. بوروسکوپ ها همچنین دارای چراغ های داخلی هستند که مناطق تاریک را روشن می کنند.

مقدمه ای بر آندوسکوپ

آندوسکوپ نوعی بورسکوپ است. یکی از راه های فکر کردن در مورد این دو دستگاه این است که به یاد داشته باشید که همه آندوسکوپ ها بوروسکوپ هستند، اما همه بوروسکوپ ها آندوسکوپ نیستند!

آندوسکوپ‌ها در مقایسه با بروسکوپ‌های سنتی دقیق‌تر و دقیق‌تر هستند. در حالی که این دو دستگاه وظایف مشابهی را انجام می‌دهند، آندوسکوپ‌ها معمولاً در مناطق پرخطر با فضای کمی برای خطا استفاده می‌شوند.

از نظر فیزیکی، آندوسکوپ ها دارای یک دوربین کوچک هستند که به یک کابل انعطاف پذیر و بلند متصل است. با دستکاری کابل، کاربران می توانند دوربین را در فضاهای بسیار تنگ حرکت دهند.

مانند بورسکوپی ها، آندوسکوپ ها نیز دارای یک چراغ LED داخلی هستند که بدون کور کردن دوربین، منطقه را روشن می کند.

برنامه های کاربردی بورسکوپ

کارگران در طیف وسیعی از صنایع از بورسکوپی برای مشاهده انواع اجسام در داخل استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر شما یک تعمیرگاه اتومبیل دارید، مکانیک شما برای بازرسی عملکرد داخلی سرسیلندرها، موتورها و سایر فضاهای سخت در دسترس در یک وسیله نقلیه به بورسکوپی متکی خواهد بود.

اگر در هر یک از صنایع زیر کار می کنید، احتمالاً از بورسکوپ های شلنگی به خوبی استفاده خواهید کرد:

  • هوافضا
  • مکانیک
  • لوله کشی
  • اجرای قانون
  • اسلحه سازی

لوله‌کش‌ها از بورسکوپ‌ها برای تعیین محل انسداد درون لوله‌ها بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به عملکرد داخلی آنها استفاده می‌کنند. یک بورسکوپی با کیفیت بالا نمای کامل و ۱۲۰ درجه ای از داخل لوله را در اختیار لوله کش قرار می دهد.

در مقایسه با آندوسکوپ ها، بوروسکوپ ها:

  • مقرون به صرفه تر هستند
  • میدان دید وسیع تری ارائه دهید
  • قابلیت نورپردازی بهتری داشته باشد
  • کاربردهای آندوسکوپی

در حالی که بورسکوپی ها معمولا برای بازرسی اشیاء مکانیکی استفاده می شوند، آندوسکوپ ها اغلب برای بررسی نمونه های زنده استفاده می شوند. در مقایسه با بروسکوپ ها، آندوسکوپ ها ارائه می دهند:

  • قدرت مانور بیشتر
  • سطح بالاتری از جزئیات
  • قطر کمتر

پزشکان معمولاً از آندوسکوپ ها برای انجام آندوسکوپی استفاده می کنند، جایی که می توانند با وارد کردن دستگاه از طریق دهان، دستگاه گوارش را مشاهده کنند. پزشکان همچنین از آندوسکوپ برای انجام کولونوسکوپی استفاده می کنند.

در 90 درجه، میدان دید آندوسکوپ بسیار باریکتر از بورسکوپی است. از آنجایی که آندوسکوپ ها تجهیزات پزشکی هستند، به طور قابل توجهی گران تر هستند.

به طور خلاصه، آندوسکوپ نوعی بوروسکوپ است. در حالی که بوروسکوپ ها بیشتر برای بازرسی اجسام مکانیکی استفاده می شوند، آندوسکوپ ها برای بررسی بدن زنده مناسب تر هستند. اگر در صنعتی مانند لوله کشی یا مکانیک کار می کنید، جایی که باید لوله ها یا اشیاء مکانیکی را بررسی کنید، بورسکوپ ها انتخاب بهتری هستند.

منبع: خرید دوربین شلنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.